Zbawienny wpływ awokado na ludzki organizm

Wiadomo nie od dziś, że awokado jest owocem bogatym w różnego rodzaju dobroczynne składniki. Cieszy się dużą popularnością wśród fit freaków, dietetyków i trenerek. I choć samo w sobie jest bogate w dużą ilość tłuszczów nie należy się tego obawiać ponieważ tłuszcze w nim zawarte to głównie nienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom cholesterolu we krwi, zmniejszają ryzyko miażdżycy oraz poprawiają metabolizm. Dlatego po awokado tak często sięgaj osoby, które chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Nie należy zapominać, że awokado ma nie tylko właściwości odchudzające. Wspomaga również pracę naszego mózgu, wpływa korzystnie na kobiety w ciąży, wspomaga pracę układu trawiennego, nerwowego i wątroby. Chroni nasze serce oraz wzrok.

Każdy, kto pragnie zdrowo się odżywiać powinien wypróbować ten zielony – niekoniecznie pyszny – owoc.

W necie znajdziecie mnóstwo przepisów z czym łączyć awokado, by poprawić jego walory smakowe. Ja podam swoje dwie ulubione wersje na słono i słodko. Ponieważ awokado świetnie się nadaje jako składnik deserów.

  1. Pasta z awokado z jajkiem: wystarczy podziabać awokado i jajko widelcem, skropić cytryną, doprawić solą, pieprzem. Wszystko wymieszać i posypać słonecznikiem.
  2. Awokado zmiksować z bananem, polać ciepłą czekoladą domowej roboty: należy roztopić kilka kostek gorzkiej czekolady 90%, dodać odrobinę mleka kokosowego oraz oleju kokosowego, wrzucić posiekane daktyle – zblendować. Udekorować malinami.

Smacznego i na ZDROWIE 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.